Najważniejszą rzeczą w przygotowaniu się do lakierowania uszkodzonego wcześniej auta jest właściwy dobór lakieru. Wielu fachowców idzie najprostszą i najtańszą drogą. Zwykle chcą nabyć lakier za pośrednictwem dużej liczby stron internetowych, które mają bardzo dużą ofertę. Ale nie ma możliwości w ten sposób właściwie dobrać odcień. Jest to może właściwa metoda dla małej miejscowości, w której nie ma profesjonalnych firm lakierniczych . Ale w takim mieście jak Kraków dużo lepiej otworzyć choćby panoramę firm i pod hasłem lakiery samochodowe Kraków znaleźć zakład, która dobierze lakier idealnie, choć może trochę drożej.
Jak wybrać serwis lakierniczy?
Lakierując samochód po naprawie karoserii należy wziąć pod uwagę, że nowa powierzchnia lakiernicza ma wytrwać następnych kilkanaście lat. Nie należy więc zlecać tej pracy niesprawdzonej firmie, która może pracę zrobi tanio, jednak lakier nie będzie jednorodny albo będzie różnił się barwą od innych fragmentów naszego samochodu. Fachowy warsztat lakierniczy, który dysponuje dobrym zapleczem i pomieszczeniem do wysuszenie powłoki po pokryciu lakierem musi mieć wyższe ceny usług, jednak praca będzie tam wykonana w pełni profesjonalnie, z gwarancją trwałości lakieru.
Od czasu do czasu każdy samochód wymaga naprawy lakieru. Wymaga tego zwłaszcza po jakiejś stłuczce czy wypadku, jednak tak samo często powłoka lakiernicza zostaje normalnie zniszczona na parkingu czy w garażu. Bardzo ważną rzeczą staje się wtedy dobór lakieru najodpowiedniejszego do naszego samochodu. Ponieważ nie potrzebujemy lakierować całego samochodu, powłoka lakiernicza powinien być tak dopasowana, żeby właściwie pasować do lakieru fabrycznego, który znajduje się na innych elementach nadwozia. Ważny jest tu nie tylko kolor, ale także gradacja lakieru, cząsteczki metaliczne i poziom zmatowienia. Najmniejszy błąd będzie natychmiast widoczny.
Podsumowując nie warto oszczędzać na naprawie lakieru w naszym samochodzie. Każde pozornie zaoszczędzone pieniądze mogą spowodować wyraźne pogorszenie jakości powłoki lakierniczej, a co za tym idzie wyglądu naszego auta.